Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Napric Floridou na lodi mezi komary a aligatory.

24. 01. 2016 14:00:00
24. october 2009 at 20:55 | Paja Saltydog Je to uz nejakou dobu, ale rad na tuhle plavbu vzpominam. Nebyla ani nejdelsi, ani zadne extra dobrodruzstvi, proste jenom prijemna a jina. Az na ty komary.

IRWIN 37Toto je typ lodi, kterou jsme se spolecnikem Hankem koupili. Lod byla zakoupena za pouhych $ 1800 a plan ji opravit ji a prodat. Tento clanek neni o lodi, ale o ceste. Cesta byla dlouha 370 namornich mil - NM, vedla z Saint Petersburg na strane Mexickeho zalivu do New Smyrna Beach na strane Atlantiku. Z duvodu poskozeni lan - nemohli jsme pouzit plachty, jsme na motor pouzili vnitrozemskou cestu - ICW (Intra Coastal Waterway) - a zkratkou pres vnitrozemi - jezero Okeechobee. Usetrili jsme si 400 NM kolem jizni spice Floridy. Jezero Okeechobee je druhe nejvetsi jezero v USA, zaujímá rozlohu 1900 km2. Průměrná hloubka je 2,7 metru. Maximální hloubka je 3,7 metru. Obejm vody je 5,2 km3. Jezero Okeechobee napájí řeky Taylor Creek a Kissimmee River. Z jezera vytéká řeka Everglades. Jezero Okeechobee vzniklo před 6000 lety po ústupu oceánu. Tolik sucha data .Cesta trvala 11 dni a predtim 3 tydny priprava a opravy lode.Posadka Hank - kamarad , vek 70, Sisi - fenka plemena Bichon, vek 1 rok a moje malickost. Den 1.

Vyrazime z pristavu St. Petersburg rano, po upluti zhruba pul mile, se prehriva motor a to dost. Po vychladnuti motoru a doliti vody nejsme schopni urcit zavadu, vsechno je totiz zdanlive v poradku a teplota se drzi dole. Pokracujeme tedy v ceste. Pristi zastavka Sarasota.

Den 2.Brzy rano vyrazime na jih a zastavujeme na pul dne od Fort Mayers.Den 3 a 4.Fort Mayers. Nadherne mesto, vita nas policista ve clunu. Nekdo ho zavolal, protoze mel pocit, ze jsme uvazli na melcine. Po nezbytne kontrole dokladu a povineho vybaveni se omluvil a odfrcel otravovat jine jachtare. V mistnim meste doporucuju navstivit restauraci French Connection, vyborna atmosfera a levne pivo.Kvuli problemum s nizkotlakou palivovou pumpou, kupujeme elektrickou pumpu a po dvou dnech pokracujeme v ceste.Den 5Konecne vstupujeme do obavanych Everglades, rozsahle baziny na jihu Floridy. Kanal vybudovany US army je ale lemovany, ne bazinami, nybrz domy. Tak trochu zklamani. Dale na vychod, ale domy ridnou a jsou videt i divoka mista. Zastavujeme ve mestecku Moore Haven, posledni misto pred jezerem. V zivote jsem neslysel a nepocitil tolik komaru. Doufam, ze si tuhle cestu uz nebudu muset zopakovat. Brrrrrrrrrrr.

Den 6,7,8 a 9.Lake Okeechobee- Denni plavba pres tohle jezero je nudna. Musite davat pozor na znaceni, je melke, na zapadnim konci je celkem neprijemny a dlouhy kameny utes. Od poloviny se uz muzete orientovat podle dvou vysokych kominu na vzdalenem brehu. Mili pred zdymadlem na vychodnim brehu se opet prehriva motor a zjistujeme neopravitelnou zavadu. Vodni pumpa tece a nahradni nemame. Po navsteve zdymadla a diskuzi co budeme delat, se rozhodujeme pro navstevu nejblizsiho mesta - Indiantown. Je 10 mil na vychod, coz je pro nas clunek s 15.cti konovym motorem hracka. Je tam marina, kde jsme objednali pumpu a se slibem, ze dojde dalsi den se vracime na lod. V noci prisla bourka. Je par veci co jachtar nesnasi a jedna z nich je, byt na melke otevrene vode v silnem vetru. Vitr zvedne vlny, protoze neni hloubka vlny se lamou a navic jsou kratke. Nastesti mame dobrou a tezkou kotvu, i tak to nebyla prijemna noc. Druhy den zjistujeme ze dil neprisel, tak jsme objednali i klinovy remen a protoze ho nemeli na sklade a Perkins je v Anglii, pry nam to poslou az jim dojde, dohromady. Hank rval do telefonu, ja se smal te lidske hlouposti a pes si uzival vseobecne veseli. (ten remen se da koupit v kazdem obchode s autodily, pumpa ne). Pry teda dalsi den. Reknu vam, ta noc byla jeste horsi nez s bourkou. Jestlize jsem v Moore Haven zazil nejhorsi komari noc, tahle byla jeste horsi. Druhy den byla lod pokryta komary, viz foto .Cesty tam a zpatky na clunku byly obohacene pohledem na vsudepritomne aligatory. Jsou to opravdu odporna zvirata, ale clovek si zvykne a pozdeji je ani nevnima. Jen Sisi jsem drzel uvnitr clunu, na cloveka si netroufnou, pes velikosti prerostle krysy je ovsem lakadlo i pro aligatoriho adolescenta.Pumpa dosla, ale co se stalo? Samozrejme je jina, oska ma jiny rozmer. Takze dalsi pokus. Konecne to vyslo. Opravujeme motor a vyrazime do Indiantown i s lodi. I pres tyhle problemy jsem mile prekvapeny jak rychle funguje posta v USA. Pokud si to objednate rano, druhy den rano mate zbozi a to nejsou ty ceny nijak premrstene. Pumpa a s postovnym vysla na $150 a to postovne samo o sobe bylo $30. Samozrejme podekovani zastoupeni Fy. Perkins v USA i za to, ze vubec meli tenhle dil na sklade. Tenhle motor Perkins 4107 se nevyrabi snad uz nejake stoleti a presto pro nej maji podporu.Den 10Z Indiantown vyrazime smer St. Lucie inlet (pruplav z oceanu na Indian River) uz na vychodnim pobrezi. Zastavujeme ve Ft. Pierce.Den 12. Dalsi zastavka je Melbourne, kotvime hned vedle moji lode. Nebyl jsem na ni 2 mesice, plisen tam roste jako krovi, ale pumpy ji drzi porad nad vodou. Doufam, ze jeste nejaky ten mesic vydrzi.Den 11.Konecne zpatky, uvazujeme lod podel Hankova GufstaruGulfstar 37 je typ lodi 11 metru) a konecne si oddychneme. Prepravovat nevyzkousenou a v hroznem stavu lod a navic tolik mil , k tomu uz nas asi dlouho nikdo neukeca.

Fotky z cesty. Neni tam toho moc videt a je to z jednoho duvodu, nic ani po ceste neuvidite. Aligatori mi vetsinou zdrhli ze zaberu, zelvy taky a fotky komaru tak zajimave nejsou. Cesta je to i presto zajimava a priroda - jak to rict- nevsedni. Nelituju , ale priste uz tamtudy doufam nepopluju, nedobrovolnym darcem krve muzu byt i na zajimavejsich mistech.

UOstatni fotky jsou celkem jasne, tady musim vysvetli na co se koukate. Ty tecky jsou komari, lod jimi byla proste pokryta a byli doslova vsude.

Autor: Pavel Salty Martinek | neděle 24.1.2016 14:00 | karma článku: 10.81 | přečteno: 243x

Další články blogera

Pavel Salty Martinek

Jaka jsou obecna pravidla a etiketa na jachte?

Ahoy namornici. Pokud budete plout s nami na Ballydonna, s nekym jinym, nebo chcete neco vedet o zivote na lodi, tak tohle je neco pro vas. Nesmim dat adresu sveho webu i kdyz je to zrcadlo mistniho Blogu. Drzime palce. Zacnete!

11.7.2016 v 1:49 | Karma článku: 12.70 | Přečteno: 447 | Diskuse

Pavel Salty Martinek

Jaka jsou obecna pravidla a etiketa na jachte?

Ahoy namornici. Pokud budete plout s nami na Ballydonne, s kymkoli jinym, nebo jen chcete neco vedet o zivote na lodi, tak tohle je neco pro vas. Vice se muzete dozvedet na www.Ballydonna.eu, nebo na mojem Facebooku: Paja Saltydog

7.7.2016 v 10:42 | Karma článku: 10.75 | Přečteno: 292 | Diskuse

Pavel Salty Martinek

Proč utéci na lodˇ a jak to udělat.

Požadám vás o recenzi a poprosím o službičku. Napište mi do zpráv, pod článek, na Facebook, jakkoliv. Zajíma mě jak se vám libil, co by jste očekávali v knize, co vás zajímá a co přebývá. Knihu chci psát pro vás, čtenáře.

3.6.2016 v 9:00 | Karma článku: 16.46 | Přečteno: 463 | Diskuse

Pavel Salty Martinek

Jak si vybrat lod.

V dnesnim clanku se zamyslim nad vyberem lodi pro zacinajici jachtare. V predchozich jsem uz naznacil, ze to jde a neni to jen zalezitost pro milionare. Teoreticky to zvladne skoro kazdy, malokdo to ale dotahne do zdarneho konce.

22.5.2016 v 21:04 | Karma článku: 19.27 | Přečteno: 608 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Lucie Gavendová

Blíženci

Kde se vzala tu se vzala. Žena. Bytost. Stvoření, které se nedá popsat jinak, než čistá energie. Nemůžeš ji popsat, ani uchopit. Zotročit. Vlastnit. Protože je Blíženka.

22.6.2017 v 14:51 | Karma článku: 7.63 | Přečteno: 370 | Diskuse

Tomáš Flaška

Okolo Slovinska na kolech

Bláznovství? Byla první myšlenka. Neblbni, víš jak je Slovinsko malé? Děl Luděk a bylo rozhodnuto. Tak úplně malí zase nejsou, ale hlavně jsou kopcovití. O to to bylo hezčí.

21.6.2017 v 13:03 | Karma článku: 25.08 | Přečteno: 485 | Diskuse

Petr Binder

Báječná dovolená plná překvapení

Dovolenou máme za sebou, přestože léto začíná až zítra. Bylo to zajímavé, nevšední, překvapivé a chvílemi i dramatické.

20.6.2017 v 15:18 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 345 | Diskuse

Ladislav Větvička

Nejlepši pruvodce po Karabachu

Nejlepši pruvodci nebyvaju ty tluste knižky, kde popisuju všecko až do desateho stoleti před Muhammadem a popišu vam kdejaku cestičku do hotela. To si umi kupit kdejaky cyp.

20.6.2017 v 11:11 | Karma článku: 43.06 | Přečteno: 3976 | Diskuse

Aleš Gill

Pět hodin v Kataru

Už jsem to několikrát psal: jsem – mimo jiné – sběratel zemí. Takže když se naskytla šance podívat se cestou do Afriky do Kataru, země s pořadovým číslem 87, nemohl jsem ji promarnit. Byť to bylo na pouhých pár hodin.

20.6.2017 v 8:03 | Karma článku: 14.88 | Přečteno: 548 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 370

Obycejny tulak. Porad bez penez a domova na zemi, zijeme na lodi. Priroda vymyslela vitr a vodu a jen proto, aby clovek vynalezl plachetnici. Ten pocit, kdyz Vam vitr nadme plachtu a umlkne motor se neda popsat, to se musi zazit. A kdyz ho zazijete, uz nedokazete prestat, nebo ho zacnete nenavidet. Mezi tim nic neni. Pred Vami je nekonecny obzor a za Vami mizi pevnina, kterou s urcitou litosti opoustite. Ten pocit se rychle zmeni, kdyz si uvedomite, ze ten obrovsky prostor pred Vami je jen a jen Vas. Zaplavi Vas naprosto sileny pocit svobody a mate pocit, jaky musi zazivat ptak ve vetru. Euforie. Pak seridite plachty, lod se nahne a Vy citite silu vetru, slysite splouchani vody rozrezavane pridi, vnimate jak najizdi na vlny a na tvari Vas studi kapky slane vody. Vidite oblohu, kterou prozkoumavate a hledate znamky zmeny pocasi.

 Tak to vnimam ja. Doporucuji zkusit, jen Vam hrozi, ze se zacnete toulat taky a rozsirite komunitu morskych tulaku. Mozna se nekdy potkame.

A kde zijeme? Bydlime na lodi a ta meni pozici. Tak asi na planete zvane Zemekoule. To je ta modra kulicka v blizkosti hvezdy zvane Slunce a nachazi se v galaxii Mlecna draha. Snad to staci, tam uz me nejak odchytite.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.