Napric Floridou na lodi mezi komary a aligatory.

24. october 2009 at 20:55 | Paja Saltydog   Je to uz nejakou dobu, ale rad na tuhle plavbu vzpominam. Nebyla ani nejdelsi, ani zadne extra dobrodruzstvi, proste jenom prijemna a jina. Az na ty komary.

  IRWIN 37Toto je typ lodi, kterou jsme se spolecnikem Hankem koupili. Lod byla zakoupena za pouhych $ 1800 a plan ji opravit ji a prodat. Tento clanek neni o lodi, ale o ceste. Cesta byla dlouha 370 namornich mil - NM, vedla z Saint Petersburg na strane Mexickeho zalivu do New Smyrna Beach na strane Atlantiku. Z duvodu poskozeni lan - nemohli jsme pouzit plachty, jsme na motor pouzili vnitrozemskou cestu - ICW (Intra Coastal Waterway) - a zkratkou pres vnitrozemi - jezero Okeechobee. Usetrili jsme si 400 NM kolem jizni spice Floridy.  Jezero Okeechobee je druhe nejvetsi jezero v USA, zaujímá rozlohu 1900 km2. Průměrná hloubka je 2,7 metru. Maximální hloubka je 3,7 metru. Obejm vody je 5,2 km3. Jezero Okeechobee napájí řeky Taylor Creek a Kissimmee River. Z jezera vytéká řeka Everglades. Jezero Okeechobee vzniklo před 6000 lety po ústupu oceánu. Tolik sucha data .Cesta trvala 11 dni a predtim 3 tydny priprava a opravy lode.Posadka Hank - kamarad , vek 70, Sisi - fenka plemena Bichon, vek 1 rok a moje malickost.    Den 1.

Vyrazime z pristavu St. Petersburg rano, po upluti zhruba pul mile, se prehriva motor a to dost. Po vychladnuti motoru a doliti vody nejsme schopni urcit zavadu, vsechno je totiz zdanlive v poradku a teplota se drzi dole. Pokracujeme tedy v ceste. Pristi zastavka Sarasota.

 

 

 

   Den 2.Brzy rano vyrazime na jih a zastavujeme na pul dne od Fort Mayers.Den 3 a 4.Fort Mayers. Nadherne mesto, vita nas policista ve clunu. Nekdo ho zavolal, protoze mel pocit, ze jsme uvazli na melcine. Po nezbytne kontrole dokladu a povineho vybaveni se omluvil a odfrcel otravovat jine jachtare. V mistnim meste doporucuju navstivit restauraci French Connection, vyborna atmosfera a levne pivo.Kvuli problemum s nizkotlakou palivovou pumpou, kupujeme elektrickou pumpu a po dvou dnech pokracujeme v ceste.Den 5Konecne vstupujeme do obavanych Everglades, rozsahle baziny na jihu Floridy. Kanal vybudovany US army je ale lemovany, ne bazinami, nybrz domy. Tak trochu zklamani. Dale na vychod, ale domy ridnou a jsou videt i divoka mista. Zastavujeme ve mestecku Moore Haven, posledni misto pred jezerem. V zivote jsem neslysel a nepocitil tolik komaru. Doufam, ze si tuhle cestu uz nebudu muset zopakovat. Brrrrrrrrrrr.

 Den 6,7,8 a 9.Lake Okeechobee- Denni plavba pres tohle jezero je nudna. Musite davat pozor na znaceni, je melke, na zapadnim konci je celkem neprijemny a dlouhy kameny utes. Od poloviny se uz muzete orientovat podle dvou vysokych kominu na vzdalenem brehu. Mili pred zdymadlem na vychodnim brehu se opet prehriva motor a zjistujeme neopravitelnou zavadu. Vodni pumpa tece a nahradni nemame. Po navsteve zdymadla a diskuzi co budeme delat, se rozhodujeme pro navstevu nejblizsiho mesta - Indiantown. Je 10 mil na vychod, coz je pro nas clunek s 15.cti konovym motorem hracka. Je tam marina, kde jsme objednali pumpu a se slibem, ze dojde dalsi den se vracime na lod. V noci prisla bourka. Je par veci co jachtar nesnasi a jedna z nich je, byt na melke otevrene vode v silnem vetru. Vitr zvedne vlny, protoze neni hloubka vlny se lamou a navic jsou kratke. Nastesti mame dobrou a tezkou kotvu, i tak to nebyla prijemna noc. Druhy den zjistujeme ze dil neprisel, tak jsme objednali i klinovy remen a protoze ho nemeli na sklade a Perkins je v Anglii, pry nam to poslou az jim dojde, dohromady. Hank rval do telefonu, ja se smal te lidske hlouposti a pes si uzival vseobecne veseli. (ten remen se da koupit v kazdem obchode s autodily, pumpa ne). Pry teda dalsi den. Reknu vam, ta noc byla jeste horsi nez s bourkou. Jestlize jsem v Moore Haven zazil nejhorsi komari noc, tahle byla jeste horsi. Druhy den byla lod pokryta komary, viz foto .Cesty tam a zpatky na clunku byly obohacene pohledem na vsudepritomne aligatory. Jsou to opravdu odporna zvirata, ale clovek si zvykne a pozdeji je ani nevnima. Jen Sisi jsem drzel uvnitr clunu, na cloveka si netroufnou, pes velikosti prerostle krysy je ovsem lakadlo i pro aligatoriho adolescenta.Pumpa dosla, ale co se stalo? Samozrejme je jina, oska ma jiny rozmer. Takze dalsi pokus. Konecne to vyslo. Opravujeme motor a vyrazime do Indiantown i s lodi. I pres tyhle problemy jsem mile prekvapeny jak rychle funguje posta v USA. Pokud si to objednate rano, druhy den rano mate zbozi a to nejsou ty ceny nijak premrstene. Pumpa a s postovnym vysla na $150 a to postovne samo o sobe bylo $30. Samozrejme podekovani zastoupeni Fy. Perkins v USA i za to, ze vubec meli tenhle dil na sklade. Tenhle motor Perkins 4107 se nevyrabi snad uz nejake stoleti a presto pro nej maji podporu.Den 10Z Indiantown vyrazime smer St. Lucie inlet (pruplav z oceanu na Indian River) uz na vychodnim pobrezi. Zastavujeme ve Ft. Pierce.Den 12. Dalsi zastavka je Melbourne, kotvime hned vedle moji lode. Nebyl jsem na ni 2 mesice, plisen tam roste jako krovi, ale pumpy ji drzi porad nad vodou. Doufam, ze jeste nejaky ten mesic vydrzi.Den 11.Konecne zpatky, uvazujeme lod podel Hankova GufstaruGulfstar 37 je typ lodi 11 metru) a konecne si oddychneme. Prepravovat nevyzkousenou a v hroznem stavu lod a navic tolik mil , k tomu uz nas asi dlouho nikdo neukeca.

 Fotky z cesty. Neni tam toho moc videt a je to z jednoho duvodu, nic ani po ceste neuvidite. Aligatori mi vetsinou zdrhli ze zaberu, zelvy taky a fotky komaru tak zajimave nejsou. Cesta je to i presto zajimava a priroda - jak to rict- nevsedni. Nelituju , ale priste uz tamtudy doufam nepopluju, nedobrovolnym darcem krve muzu byt i na zajimavejsich mistech.  

                         

                         UOstatni fotky jsou celkem jasne, tady musim vysvetli na co se koukate. Ty tecky jsou komari, lod jimi byla proste pokryta a byli doslova vsude.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Autor: Pavel Martinek | neděle 24.1.2016 14:00 | karma článku: 13,36 | přečteno: 315x